Nadbobrem.com - Trasa 2 Jeziory Wysokie, Brody, Jeziory Dolne

2:21:01 h

Stopień trudności

Spacerowa

Chcąc pozostać w naszym regionie i zobaczyć „coś” nowego obraliśmy kierunek Brody. Z map, przewodników, gazet i internetu można wyczytać, że na bardzo niewielkim obszarze jest duże skupisko atrakcji turystyczno-krajoznawczo-historycznych.
          Wyjeżdżamy z Nowogrodu Bobrzańskiego w kierunku Lubska a dalej na Brody, jednak spacer zaczynamy z miejscowości Jeziory     Wysokie a dokładnie to pod Ośrodkiem Edukacji Przyrodniczo – Leśnej w Jeziorach Wysokich. Auto zostawiamy na parkingu i od razu wdrapujemy się na murowaną wieżę przeciwpożarowo – widokową. Jest ona wysoka na 41m i została zbudowana na wzór latarni morskiej. Wejście na punkt widokowy jest płatne i wynosi (chyba) 3 zł.
Po zejściu z wieży wdajemy się w krótką rozmowę z Panem Pawłem Mrowińskim, który opowiedział nam, co koniecznie musimy zobaczyć, dodatkowo ofiarował nam bardzo ciekawe materiały informacyjne o naszych lubuskich zakątkach.
Idziemy w kierunku leśniczówki (1926), rzucamy okiem na roślinki. Dalej zgodnie z instrukcjami Pana Pawła odnajdujemy pneumofory. Są to korzenie oddechowe, które rosną pionowo w górę drzewa Cypryśnika Błotnego. Następnie poprzez park docieramy do Pałacu Brűhla, aktualnie sam pałac jest w trakcie remontu. Prace wyglądają obiecująco, więc należy się również pochwała dla inwestora. Z pałacu wychodzimy przez główną bramę, skręcamy w lewo, przechodzimy przez rynek w Brodach i docieramy pod Kościół Wszystkich Świętych z XVII wieku. Spod kościoła przechodzimy od razu w park przy pałacu. W Brodach odbyło się już IV Seminarium Parkowe, którego współorganizatorem było Stowarzyszenie Lubuski Krajobraz Kulturowy, seminarium oraz stowarzyszenie miało na celu odnowę zabytkowego parku. Praca dwustu wolontariuszy jest już widoczna w pałacowym parku. Robiąc małą pętle wracamy do samochodu. Korzystając z wiedzy Pana Pawła, podpytuję o się o ruiny kościoła, znajdują się one w miejscowości Jeziory Dolne. Długo się nie zastanawiamy – jedziemy.
Kościół znajduje się w „centrum” miejscowości. Niestety jest on całkowicie zamknięty i niedostępny dla zwiedzających. Wokół niego znajduje się stary zapomniany cmentarz. Wzmianki o kościele pochodzą z 1495 roku. Budowla oraz teren wokół ma swój mroczny klimat.

Na plus:
- bardzo atrakcyjne miejsce
- wiele walorów przyrodniczych, historycznych i kulturowych
- dużo możliwości urozmaicenia trasy
- idealna dla rodzin z dziećmi
- Ośrodek Edukacji Przyrodniczo – Leśnej w Jeziorach Wielkich

Na minus:

- brak

LICZNIK ODWIEDZIN:
Start |  Trasy rowerowe |  Wędrówki |  O regionie |  Kontakt |
Copyright (c) nadbobrem.com 2013. All Rights reserved. Powered by Ovetec CMS | admin | Mapa strony