Nadbobrem.com - Trasa 20 Krzywa Łagoda Podgórzyce

2:16 h

Czas jazdy

1:53 h

Z Ogrodowej jedziemy w stronę cmentarza i za Kaplicą zjeżdżamy w dół na tory Żary-Zielona Góra. Ostrożnie pokonujemy most kolejowy nad rzeką Bóbr. Z powodu wysokiego stanu wody musimy jechać bokiem torowiska. Po dojechaniu do drogi asfaltowej kierujemy się w prawo w stronę Krzywańca. Po lewej stronie zostawiamy Jednostkę Wojskową, po chwili po prawej Jaz Krzywaniec (czyli tamę na Bobrze, gdzie rzeka dzieli się na Stary Bóbr i Kanał Dychowski) a po paruset metrach zjeżdżamy z asfaltu w prawo w kierunku miejscowości Krzywa. Wjeżdżamy w głąb wioski aby zobaczyć stan wody. Dalej kierujemy się w lewo wałem. po chwili odbijamy w lewo aby jechać szutrową drogą wzdłuż kanału do Łagody. Z Łagody pedałujemy do Wysokiej. Na jej końcu odbijamy na leśną drogę Górzyca. Droga po ostatnich opadach jest bardzo mocno rozmyta i znajduje się na niej duża ilość piachu. Po około 16 km w bliżej nieokreślonym miejscu zjeżdżamy w słabo wyglądającą drogę w kierunku Podgórzyc. Po prawej stronie zostawiamy ruiny Kościoła z XIII wieku. Skręcamy w lewo na drogę asfaltową i przez Turów wracamy do Nowogrodu Bobrzańskiego

Na plus:
- mało uczęszczane drogi

-miła trasa rowerowa
- terenowy odcinek Wysoka-Podgórzyce
- bliskość rzeki Bóbr
- dystans w sam raz na późne popołudnie
Na minus:
- po dużych opadach drogi leśne rozmyte
- brak oznaczeń na zjazd z drogi Górzyca na Podgórzyce

LICZNIK ODWIEDZIN:
Start |  Trasy rowerowe |  Wędrówki |  O regionie |  Kontakt |
Copyright (c) nadbobrem.com 2013. All Rights reserved. Powered by Ovetec CMS | admin | Mapa strony